Verslag Algemene Leden Vergadering

Datum: 13 mei 2022
Locatie: Herremeniezaal Hier

1. Welkom en opening door de voorzitter
Voorzitter Bas Hendrikx opent de onze eerste Algemene Leden Vergadering en heet zo’n veertig leden welkom. Als gevolg van de Corona pandemie is deze vergadering twee maal uitgesteld en kan nu eindelijk doorgang vinden.

De voorzitter staat stil bij het overlijden van ons lid Joost van Well. Het DB heeft met een boeket bloemen Joost de laatste eer bewezen in het rouwcentrum.
De leden worden opgeroepen om aan het bestuur door te geven wanneer een lid is overleden of onze steun kan gebruiken.

Het laatste nieuws is dat het DB gisteren met de MVV Academie bij elkaar heeft gezeten en voor twee seizoenen de sponsering van het team O11 heeft toegezegd. Als tegenprestatie voor onze steun zal dit team gaan spelen met ons logo op het shirt.

2. Voorstellen leden van het Dagelijks Bestuur
De leden van DB stellen zich voor:

Voorzitter: Bas Hendrikx
Vicevoorzitter: Levien Leenders
Secretaris: Huib Pijpers
Vicesecretaris: Joep Bergh
Penningmeester: Wilfried Bongers

3. Verslag Dagelijks Bestuur Verenigingsjaar 2020- 2021
Nadat de secretaris het verslag van het Dagelijks Bestuur van het Verenigingsjaar 2020 - 2021 heeft voorgelezen stelt de Algemenen Leden Vergadering dit vast. Het verslag zal op onze website worden gepubliceerd.

4. Goedkeuring van de jaarstukken Verenigingsjaar 2020 - 2021
De jaarstukken zijn samen met de agenda gepubliceerd op de website. De Penningmeester licht de jaarstukken toe. Marianne van der Hagen en Marco Boreas vormden de Controlecommissie van het Verenigingsjaar 2020 – 2021. De penningmeester leest het verslag van de Controlecommissie voor, waaruit blijkt dat zij Algemene Leden Vergadering adviseren om de jaarstukken vast te stellen en kwijting te verlenen het bestuur.

De Algemene Leden Vergadering sluit zich hierbij aan door de jaarstukken van het Verenigingsjaar 2020 – 2021 vast te stellen en het bestuur kwijting te verlenen.

5. Benoemen leden Controlecommissie Verenigingsjaar 2021 - 2022
Voor de Controlecommissie van het Verenigingsjaar 2021 – 2022 benoemt de Algemene Leden Vergadering Cindy Knipschild en Pim Hermans.

6. Vaststellen Huishoudelijk Reglement Ledenvergadering
Het Huishoudelijk Reglement is samen met de agenda voor deze vergadering gepubliceerd.
De Algemene Leden Vergadering besluit tot het vaststellen van het Huishoudelijk Reglement van de Ledenvergadering.

7. Presentatie vrijwilligerspool en werkgroepen
Het DB vindt dat zij eigenlijk te veel bezig is met zaken rondom MVV en wil zich veel meer bezig houden met activiteiten van supporters voor supporters. Leden worden uitgenodigd om ideeën voor supportersactiviteiten aan te dragen.

Bij de start van de SV-1902 waren er zes werkgroepen. Dit aantal is tijdens de laatste vergadering van het Algemeen Bestuur teruggebracht naar vier. Naast de werkgroepen staan er verschillende activiteiten en projecten gepland. Het bestuur roept de leden op om zich op te geven voor de volgende werk-, projectgroep of voor het organiseren van activiteiten:

• Werkgroep Busreizen;
• Werkgroep Merchandise;
• Werkgroep Opkomen Voor Supporters;
• Werkgroep Stadion;
• Werving nieuwe SLO;
• Angel Side toernooi;
• Aanpassing Keet;
• Lassen reling Angel-Side afmaken;
• Nieuwe Verfruimte voor het maken van spandoeken;
• Teksten schrijven voor Facebook, persberichten, e-mails aan leden, enz.;
• Supportersfeest(-en).

• Jef van Thiel informeert naar de verhouding tussen SV-1902 en de Angel-Side.
De voorzitter legt uit. Bij onze oprichting hebben wij in de vorm een DB-plus samen op het gebied van de communicatie opgetrokken. Na enige tijd is er voor gekozen om dit afzonderlijk te doen . SV-1902 richt zich meer op main stream activiteiten zoals merchandise, busreizen en het faciliteren van supporterszaken zoals bijvoorbeeld het realiseren van de reling voor Vak D. Waarbij Angel-Side voor de sfeer zorgt. Onderling is afgesproken dat wij aanvullend naar elkaar zijn. Wat niet weg neemt dat verschillende van leden van de SV-1902 ook nauwe banden met de Angel-Side hebben.

• Jef van Thiel complimenteert de voormalige Ultras Mestreech dat zij een deel van hun spaargeld aan SV-1902 geschonken hebben.

• Karl Dittrich vindt het geweldig wat de SV-1902 in zo’n korte tijd bereikt heeft. Namens de MVV Academie bedankt hij de SV-1902 voor de steun. De aanwezige leden sluiten zich met een applaus bij de woorden van Karl aan.

­